Wednesday, December 28, 2005

Vist to my Grandparents

The 25th, our Christmas Day, we went to my grandparents place to meet up with aunts, cousins, and another ton of food and cookies.


My grandparents live in Sandhem in Västergötland.


The farm where my dad grew up is located next to their house.


Grandma


Ella by the fireplace


My grandfather's shoes


Grandma and grandpa digging in


Cecilia making a careful choice


Me and Wen in front of the Christmas tree


Grandma singing her traditional 200 verses long songs.


Afternoon walk in the forest


7 comments:

Anonymous said...

Härliga bilder. Kul att se att du och din flickvän är tillsammans. Gott nytt år från Anders i San Francisco

Johan said...

Anders Carlsson?
Det är jättefint i Sverige just nu. Dags att åka hem och bygga lite snölyktor och rulla sig i snön!

Gott nytt år!!!

Anonymous said...

Inte Carlson. Baecklund. Hittade din blogg via Sinosplice och har läst den ett tag nu. Den är mycket välskriven och underhållande. Jag bor i San Franciso men har spenderat en del tid i Beijing.

Johan said...

Ok. Har en kusin som heter Carlsson.

Tack för den positiva kommentaren. Jag försöker hålla det lite kort och konsist så att folk orkar titta till ibland.

Anonymous said...

Happy New Year Johan!

May 2006 see you eventuelly writing a thesis :) continue enjoying life, and meet your singapore friends again.

Cheers!

Johan said...

Thanks Marine! I will!

I hope you guys had a great party together!

Happy New Year!

Anonymous said...

Hej !
Jag satt och sökte på Sandhem på internet. Då jag fann din sida. Jag har ochså haft morföräldrar som har bott i underbara Sandhem. Tror att jag har träffat Ella hos min mormor Anna för några år sedan. Själv har jag bott i Skåne i 30 år men har nu en stuga i Sandhem som vi åker så ofta vi kan till. Det känns alltid lika skönt att få komma hem till sina gamla hemtrakter igen. Hälsningar Erika